داغ دلهایی که تنها با مرهم عطوفت همنوع التیام می یابد
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب

داغ دلهایی که تنها با مرهم عطوفت همنوع التیام می یابد

اردبیل - ارتاویل نیوز- اینجا نامش زندان است، در این مکان مشکلات حبس شده است، اینجا جایی است که دردهای جامعه در پشت میله ها درجا می زند، اینجا برای دردها مرهمی نیست مگر عطوفت همنوع که به سراغ آید.

 

اینجا در بند مالی زندان اردبیل ، محکومان از جنس جنایت کاران ، دزدان ، قاچاقچیان نیستند، زندانیان در این بند بر اثر یک تصادف ، سهل انگاری و بی تدبیری به حبس درآمده اند.

اینجا زندانیان با دیدنت عرق شرم می ریزنند ، چهره از تو پنهان می سازنند که نکند تو آشنایی باشی و آبرویش پیش تو رود. 

در این بند مردانی از جوان و پیر حضور دارند، یکی از درد طلاق و عدم استطاعت پرداخت مهریه و نفقه، دیگری به خاطر چک بی محل ، آن دیگری به خاطر ضمانت وام بانکی و یکی هم به دلیل پرداخت نکردن دیه تصادف سال هاست که آزادی را به حسرت به انتظار نشسته اند.

در میان این زندانیان حکایت آنکه به خاطر ضمانت وام یک به ظاهر دوست به زندان اقتاده است بیشتر دل را می آزارد، مرد در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده است می گوید: به جرم قبول ضمانت یک دوست در این مکان گذران عمر می کنم ، این روزها محبت کردن ، خدمت کردن و اعتماد کردن جرم است.

می افزاید: تاوان اشتباه من در اعتماد به یک دوست را همسر و فرزندانم که هر سه دختر هستند می پردازند. به همسرم گفته ام که به ملاقاتم نیایند زیرا تحمل دیدن بغض و اشک آنها را ندارم، از اینکه باعث به هم ریختن آسایش و آرامش آنها شده ام شرمنده و خجالت زده ام.

زندانی دیگری از دردهای خود و طی مسیر اشتباه در زندگی که به طلاق منتهی شده، گفت. او گفت که هم من و هم همسرم در این نهایت تلخ مقصریم ، هم من که اکنون در زندانم تاوان پس می دهم ، هم همسرم که مهر زن مطلقه بر پیشانی دارد و بیش از هر دوی ما فرزندم که حال و آینده اش رو به تباهی است.

و جوانی که اسیر جنون سرعت شده است، می گوید: خیال می کردم داشتن گواهینامه کافی است و دیگر سرعت مرا مانعی نیست اما مرگ یک نان اور خانواده ، دل آزاری دهها عضو دو خانواده و حبس طولانی مدت تاوانی است که به خاطر این تفکر خام باید پرداخته شود.

330محکوم مالی در این بند و دیگر زندان های استان سال هاست که به انتظار نشسته اند که شاید فرجی در کارشان پدید آید، آنها چشم انتظار نیکوکارانی هستند که زکات نعمت خدادادی اشان را با آزاد کردن آنها و شادی کودکان و همسران منتظرشان پرداخت می کنند.

وقتی که رمضان فرا می رسد امید در دل زندانیان مالی دوباره می روید، رادیو به گوش اخبار گلریزان را پی می گیرند که شاید امسال مروت و جوانمردی ها بیشتر از پارسال و پارسال ها نمود یافته و نوبت رهایی آنها شود.

250 میلیارد ریال جرایمی است که محکومان مالی در اردبیل به انتظار پرداخت آن از سوی خیرین و نیکوکاران نشسته اند، امسال نیز گروهی از این زندانیان رها خواهند شد و شاید گروهی دیگر یکسال دیگر به انتظار خواهند نشست.

رییس ستاد دیه استان اردبیل می گوید : از تعداد 330 زندانی مالی در استان 35نفرمربوط به محکومان تصادفات رانندگی وکارگاهی، 80 نفر مربوط به محکومان مهریه و نفقه و 215 نفر نیزمربوط به محکومان دیگر جرایم غیر عمد مالی می باشند. 

در طول ماه مبارک رمضان 12جشن گلریزان در مناطق مختلف استان برگزار می شود وبا جمع آوری کمک خیرین وامید می رود با بهره گیری از کمک های ستاد دیه کشورو تسهیلات بانکی زمینه آزادی زندانیان نیازمند فراهم شود.

وی بیان کرد: انتظار می رود با کمک های مالی خیرین همزمان با بیست وپنجمین روز از ماه مبارک رمضان و برگزاری جشن آزاد سازی در مرکز استان این زندانیان به آغوش خانواده های خویش برگردند.

به گفته انزابی، پارسال با برگزاری جشن گل ریزان در استان 231زندانی معسر با پرداخت 160میلیارد ریال بدهی توسط ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

مدیر کل زندان ها وندامتگاههای استان اردبیل نیز می گوید : زندانیانی که به جرم مالی در حبس هستند به تنهایی مقصر وضعیت بوجود آمده نیستند .

مراد فتحی بیان کرد: در کنار خود زندانیان، بسیاری از ما نیز در وضعیت بوجود امده مقصر هستیم و باید کمک حال آنها برای رهایی از وضعیت بوجود آمده باشیم .

وی با بیان اینکه جرایمی چون عدم پرداخت مهریه از جمله جرایم مشهود در بین محکومان مالی است ، گفت: تعیین مهریه های بالا که معمولا توسط والدین ونوعروسان با فخر فروشی انجام می شود به دردسرهای پس از ازدواج تبدیل شده و زندگی را به کام خانواده ها تلخ می کند.

در پایان بازدید از بند محکومان مالی زندان اردببل آنچه که بسیار انسان را آزار می دهد، این واقعیت است که واقعه هایی بسیار جزیی به گناهان ئ جرم های با تاوان طاقت فرسا و جانکاه تبدیل شده اند، جرم هایی که می توانست با قطره ای محبت ، با لحظه ای صبر ، با اندکی گذشت ، با ذره ای اعتماد و با تدبیر و بینش هرگز پیش نیامده و یا به راحتی حل و رفع گردد.

اینجا زندان بود، پس از ساعتی از آنجا خداحافظی کردیم ولی آنهایی که در آنجا ماندند ، داغ دردهای ما و جامعه ما بودند که شاید در بی توجهی ها سوخته اند، ولی ای کاش این مشاهده ها تلنگری باشد برای همه ما در تربیت صحیح نسلی که بسیار مشغول است و این مشغولیت بدجوری ذهن و جان این نسل را مسخ کرده است. 




 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, ] [ 15:53 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 114892
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1